Kemény péntek a Trafikban - Naam, Magma Rise, Room of the Mad Robots, Kilian
Talán van, aki a 2008-ban alakult New York-i Naam nevéről egy másik egy szótagból álló nevű amerikai bandára, az Omra asszociál, még akkor is, ha nem tudja, hogy ennek az egy szótagnak is fontos jelentése van a szanszkrit nyelvben és a hindu vallásban.
És milyen jól teszi, hiszen a Naam zenéjéről egyébként is az Omra lehet a leginkább asszociálni, a bandára, amelyik az izzadtságban és karmikus szenvedélyekben dagonyázó sivatagi stoner rockot megtisztította minden profán piszkától, és létrehozta a kizárólag a zenei pszichedélia vallási élményére koncentráló misztikus rockot. A Naam rengeteget tanult tőlük: a durvaság nélküli, hipnotikus riffelés, a duruzsoló gitársound, a kántáló ének és a sajátosan transzbaejtő hullámzások mind-mind megvannak náluk is.
Ugyanakkor, ezt a tanítást a Naam nem arra használta fel, hogy saját tollaként ékeskedjen vele. A Naam zenészeinek karmája a jelek szerint nem más, mint hogy visszavigyék az emberek közé a misztikus stoner rockot közérthető dalokkal, fogós énektémákkal, hétköznapi mértékben is elfogadható változatossággal és kolostor helyett rockklubokba illő lendülettel. Két évvel megalakulásuk után, 2010-ben megjelent debütáló albumuk is több volt már, mint szolgai utánzat: az Om mellett rendkívül széles körből és jó ízléssel merítettek. A ’70-es évek heavy, space, prog és kraut rockjának olyan bandái, mint a Black Sabbath, a Hawkwind, a Pink Floyd vagy épp az Ash Ra Tempel szinte természetes, hogy kézzelfogható nyomot hagytak rajtuk, de még ezekkel sem merül ki a sor. Talán pont azért vettek fel és adtak ki egy Nirvana-tribute kislemezt, hogy felhívják a figyelmet: nem tipikus stoner rock bandáról van szó, de tavalyi EP-jüket (The Ballad of the Starchild) és az idén, a budapesti koncert előtt pár nappal megjelenő nagylemezüket (Vow) hallván magyarázkodásra többet már nem is lesz szükségük, lehet majd másokat hasonlítgatni hozzájuk.
Csak az kérdés, hogy majd akkor is ilyen könnyedén, olcsón, jó időpontban, kellemes helyen és illusztris társaságban lehet-e majd őket elcsípni Budapesten, ha egyáltalán el lehet majd, mint most június hetedikén, pénteken. A Mikszáth Kálmán téri Trafik jó helyen van, hangulatos, jó a hangzás, a 2000 Ft-os jegyár pedig főleg annak fényében egyenlő a semmivel, hogy az illusztris társaság nem kevesebbet takar, mint a június elején második lemezével jelentkező Magma Rise-ot,a Room of the Mad Robotsot és a Kiliant. A Mood-utódzenekar Magma Rise-nak érdemes külön bekezdést szentelni, hiszen ők a legjobb és legdoomosabb Mood-utódzenekar mind közül, köszönhetően a veterán fanatikus Holdampf Gábor vezényletének, de azzal sem mennénk messzire,ha azt írnánk, hogy jelenleg ők a legjobb aktívan koncertező magyar metalzenekar. Bár valamikor lesz egy kifejezett lemezbemutató koncertjük is, ez lesz az első alkalom, amikor már második lemezükről is adnak elő dalokat. (Az anyag a HammerWorld magazin friss számának mellékleteként érkezik.) Egy új dal már meg is hallgatható:
A budapesti Room of the Mad Robots egy hasonlóan sokszínű és sok forrásból táplálkozó együttes , mint a Naam, ráadásul még az példaképek között is akadnak átfedések, de náluk a vaskos, modern megszólalású riffeken lesz a hangsúly, két lemezük (2010, 2012) számos újságíró mellett a közönség tetszését is elnyerte. Ami pedig a Kiliant illeti, a stoner és a grunge alapok náluk is megvannak, ezt ugyanakkor a magyar alternatív zenei tradíciókkal vegyítik, és hoznak létre valamit, ami sajátjuk, mi legalábbis ilyesmi felfogűsú bandával nem nagyon találkoztunk még. A kiadós esti program 19:30-kor kezdődik, belépőjegyek pedig a helyszínen válthatók.
Naam (USA), Magma Rise, Room of the Mad Robots, Kilian
2013. június 7., 19:30
Trafik klub, Budapest 1088, Mikszáth Kálmán tér 2.
A DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el az Artisjus azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A rendezvénysorozat most őszi kiadással várja a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők novemberben és decemberben vehetnek részt az Artisjus székházban. Tovább
Legutóbbi, zsinórban harmadik teltház előtt bemutatott koncertjén Moriones bohóc karaktere meghalt, s ezzel egy új, titkokkal átszőtt epizód kezdődött el. Az őszi hosszúhétvégén, november 1-jén az Akvárium Klub nagytermében egy különleges este keretein belül végre megismerkedhetünk a TENEBRIS-történettel. A jegyértékesítés elindult és már most látszik: a TENEBRIS* című album megjelenését követően töretlen az óriási érdeklődés, rohamos tempóban fogynak a szabad férőhelyek. Tovább
Jubileumi évet ír a Mayhem, éppen 40 éve (!) indult útjára az a black metal gépezet, mely most múltidézésre hívja rajongóit és az olykor kaotikus, vagy éppen véres történetéből hoz korábban soha nem látott képeket és felvételeket. Tovább
A Glastonbury, a Wilderness és a Bestival fellépéseikről begyűjtött dicsérő kritikák, valamint az év elején lezajlott, pár fellépésből álló európai turnén debütált vadonatúj show fogadtatása után a dance műfaj úttörője, a Faithless bejelentette 21 állomásból álló egyesült királyságbeli és európai turnéját. Tovább
A tavalyi első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli Inotai Hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az ERSTE támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot hirdetett, a nyertes installációkat a Turbinacsarnokban mutatják majd be. Tovább