2012. október 20. | govinda
A közelmúltban, néhány napja jelent meg Odett legfrissebb videója, melyet a Fantom című dalhoz forgattak. Kiss Rudolf Péter rendezésében a klip valójában történetet nem mond el, a látványtechnika viszont kárpótol ezért. De vajon ad-e valami pluszt is?
A Fantom nem szerepel Odett legutóbbi, Hanyatt, homlok egyenes címet viselő lemezén, tehát egy új korszak kezdete, valószínűleg a következő, harmadik nagylemez anyagának első darabja. A dal az énekesnőtől megszokott könnyedséget hozza, ám ezúttal valahogy a szöveg megmarad a klisék között (nem mintha állandó jelleggel filozofikus tartalmakat kellene feszegetni), annak ellenére, hogy azt az Amorf Ördögökből és Péterfy Bori mellől ismerős és zseniális Tariska Szabolcs jegyzi. Talán probléma csupán annyi, hogy az ő szövegvilágát kevésbé érzem hitelesnek előadónőnk szájából.
Hasonló a helyzet a klippel is: a fények puhák-szépek, a helyszín nem kevésbé, a kellemes-visszafogott derengést Odett élénksége (smink-megjelenés-kisugrázás) ellensúlyozza, de kérdéses, hogy ez elegendő-e egy érdekes kisfilmhez. Lényegileg végig Odettet látjuk az erdőben barangolni, bóklászni – értjük, hogy a szöveg szerint a magány és az egyedüllét a hangsúlyos, de ez ettől függetlenül is az egyhangúságot erősíti. Ráadásul, ha mindenképp a szöveget próbáljuk követni, a klip nem igazán alkalmazkodik hozzá: inkább érezzük felszabadultnak, mint a nyomasztóan csalódottnak.
A herceg nélküli fehér lónak tulajdoníthatunk szimbolikus jelentést, sőt, annak is, hogy a befejezésben az énekesnő maga üli meg azt; de ettől lesz igazán egyedivé, amit látunk. Világos, hogy egy image-klipről van szó, azaz az előadó kapja a hangsúlyt, és nem a történet, vagy egy saját látványvilág, de (bármennyire dekoratív is legyen a főszereplőnk) ezúttal sajnos nem lett túl egyedi az összhatás.
govinda