Már a kezdetektől Jackson víziója a „Thriller”-el az volt, hogy egy következő hatalmas szintre vigye,” mondja Weisner. „Arról volt itt szó, hogy is fogjuk párosítani az albumot a vizuális kiterjesztéssel.”
Így nagy reményekkel Weisner besétált a 16 hónapja létező MTV csatorna irodájába, a Steve Barron által rendezett „Billie Jean” videóval.” Ezalatt, az MTV játszott ugyan már videoklipeket néhány fekete előadótól, ideértve Garland Jeffries-t és Joan Armatradingot, de közismerten elutasította, hogy leadja Rick James "Super Freak," videóját, ami oda vezetett, hogy az R&B énekes rasszistának bélyegezte a csatornát.
„Emlékszem milyen vörös szemekkel mentem New Yorkba és MTV-hez a durván megvágott ’Billie Jean’ anyaggal és az MTV elutasította a videót,” mondja Weisner. Innen Weisner visszament az Epic központjába. - „Leültem a (CBS Record fejével) Walter Yetnikoffal” mondja. „ Aztán együtt elmentünk (CBS fejéhez) Bill Paley hez, és ő és Walter (megmondták MTV nek), ’Ez a video vagy leadásba kerül a napvégére, vagy a (CBS Records) nem fog üzletelni az MTV vel soha többé az életben. A lemezkiadó keményen játszott, de az volt az a nap mikor megváltoztatta a történelmet. Ez a videó volt ami megtörte a faji korlátokat.”
Erre az eseményre nem így emlékszik vissza Les Garland, program felelős, Igazgató helyettes az MTV-nél. „Billie Jean” felállította a sztenderdet aznap ami a mércét jelenti a zenei videókban” állítja. „Soha nem volt kérdéses, hogy leadjuk.” „Az egyetlen csúszást az okozta, mondja, hogy szerette volna megmutatni a klipet a főnökének, Bob Pittmannak.” Soha nem volt megfélemlítés Walter Yetnikofftól -- ez mondavilág,” állítja. „Jobban nyugtalanította őt, hogy nem játszottuk Willie Nelson vagy Barbra Streisand t.” (Yetnikoff nem volt hajlandó eleget tenni az interjú felkérésnek ezzel kapcsolatban)
Akárhogy is a „Billie Jean” azonnal nagy pörgésbe került a naponta nyolcszori leadással, katapultálva Jacksont és MTV-t a siker egy teljesen más szintjére, és Jackson győzelme eltörölte a korlátokat Prince, Billy Ocean és Eddy Grant előtt.
„Billi Jean” ajtót nyitott több R&B videó készítésének, és ez odavezetett, hogy több helyet hagyjunk a sokfajta zenei változatosságnak, ami meghaladta ezt a kezdő AOR formátumot,” állítja Garland.
Az MTV nem az egyetlen TV csatorna volt, ami megváltoztatta Jackson karrierjének menetét. 1983 május 16-án az NBC leadta a "Motown 25: Yesterday, Today, Forever," és Jackson a „Billie Jean” előadásával, és az arany flitteres kesztyű és Jame Brown inspirálta holdjárásával azonnal ikonná vált mindenki számára. Másnap Fred Astaire felhívta Jacksont, hogy gratuláljon neki.
„Ez megdöbbentő volt,” állítja Weisner. „Mindenki elfelejti, hogy mind azok a Motown óriások és legendák ott voltak a show-n. A következő nap mindenki Michaelről beszélt”
És ez még a „Thriller” video előtt volt. Habár a „Billie Jean” és „Beat It” videók megnövelték Jackson sztár erejét, a 14 perces „Thriller” klip, popkulturális szenzáció lett.
Az 1 millió dolláros költségvetés - 1983-ban - a „Thriller” volt az első videó, amit egy filmrendező, John Landis készített el. „A legtöbb videót ez idő tájt 30-40 ezer dollárért készítettük” állítja McCarell. „Emlékszem a székemről is leestem, mikor megláttam a költségvetést”.
Olyan hevesen nőtt az érdeklődés a videó körül, hogy az Epic készített egy óra hosszúságú dokumentumfilmet "Making Michael Jackson's Thriller," címmel, amit leadtak az MTV n és kereskedelembe is küldték. Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen csomagot készítettek egy szimpla videó körül „és elindított egy kereskedelmi piacot a videók iránt” állítja korábbi Hilary Rosen, mostani CNN kommentátor/Brunswick Group vezérigazgató.
Jackson és az MTV sorsa annyira kézenfogva járt, hogy Garland aki most konzultáns, el sem tudja képzelni, hogyan fejlődhetett volna az MTV idáig Jackson nélkül. „Mindaz, amit elmondhatok az annyi, hogy a múlt merőben más lett volna, és nem gondolom, hogy jó értelemben.”
Végső soron a „Thriller” 122 hetet töltött el a Billboard 200-as listáján, ezzel eljuttatva az Epic-et az egyik legvirágzóbb időszakába. Adva a mai album eladások hanyatlását, a digitális letöltések felemelkedését és a hiányát egy Jacksonhoz hasonló örökös feltűnésének, nem valószínű, hogy valaha is még egy album dominálni fogja a radiót, videót vagy kollektív tudatot, úgy ahogy ezt a „Thriller” tette.
Ahogy Garland fogalmaz, „Láttuk a hegy csúcsát a ’Thriller’-el.”
A máris platinalemezes alt-pop szenzáció, Isabel LaRosa bejelentette debütáló albuma megjelenési dátumát: a "Raven" címre keresztelt lemez 2025. április 18-án jelent meg, és rögtön befutott róla egy vadonatúj ízelítő "Cry For You" címmel. trvať
Szinte napra pontosan a tizedik évfordulón, azaz 2025. április 25-én újra kiadásra kerül a Blur ’The Magic Whip’ című, nyolcadik stúdióalbuma, ezúttal limitált, félsebességű maszterelt LP-n 12 éves csend után ez volt a banda első korongja a ’Think Tank’ (2003) óta, ami a leghosszabb szünetet jelentette az albumok között a Blur pályafutása során. További érdekesség, hogy ismét az eredeti felállásban szerepeltek – vagyis Damon Albarn énekes, Graham Coxon gitáros, Alex James basszusgitáros és Dave Rowntree dobos – valamint a zenekar régi producere, Stephen Street is újra csatlakozott hozzájuk. trvať
A várva várt visszatérésük utáni izgalom még mindig nem múlt el teljesen, de a Linkin Park máris egy új fergeteges dallal és albumhírrel jelentkezett. Az „Up From The Bottom” című szám méltó előhírnöke a 2025. május 16-án megjelenő ‘From Zero’ című lemezük deluxe változatának, mely három új szerzeménnyel bővül majd. trvať
2025. május 30-án érkezik Miley Cyrus vadonatúj stúdióalbuma, a "Something Beautiful", melyről máris megjelent a címadó dal, a "Prelude" című bevezető szerzemény, illetve ma debütált az "End of the World", így izgalmas betekintést nyerhetünk a közelgő korongba. A lemez produceri munkálatait maga az énekesnő és Shawn Everett végezték. A 13 dalos anyagot egy film kíséri majd, mely júniusban lát napvilágot. Az alkotást Miley Cyrus, Jacob Bixenman és Brendan Walter rendezték. trvať
PinkPantheress 2025 első önálló dalával, a „Tonight”-tal droppol, mely a Panic! At The Disco „Do You Know What I’m Seeing?” című, 2008-as felvételt mintázza. Ez az új track ráerősít az énekesnő intim klubhangzására, melyet rajongók milliói ünnepelnek világszerte. trvať