Queen és klasszikus balett egy színpadon? Hogy kerül a csizma az asztalra, azaz hogy kerülhet klasszikus balett a glam rockba? Első hallásra talán bizarul hangzik, hogy egy és ugyanazon előadásban elevenedik meg a Queen együttes legendás zenéje és a klasszikus balett világa, de be kell vallanunk, hogy az eredmény túl ütős lett ahhoz, hogy sokáig kételkedjünk.
A produkció megálmodója a belga koreográfus, Ben van Cauwenbergh, aki már 2004 óta szerette volna színpadra vinni ezt a merész koncepciót, de csak 2009-re sikerült megszereznie az előadás jogát. Örülhetünk, hogy végül sikerrel járt. Persze nem elég megálmodni egy produkciót, el is kell táncolni: ezt a nem mindennapi feladatot a Győri Balett társulata kapta.
De hát mi is ez valójában? Egy Queen dalokból összefűzött, (ezúttal) táncolható történet a Mamma Mia és a Jézus Krisztus Szupersztár mintájára? Csak amennyiben történetmesélésnek számít egy életmű megjelenítése. A Queen-balett ugyanis nem más, mint egy szépen megkomponált, egész estés főhajtás Freddie Mercury előtt. Megelevenedik a Queen zenéjének szinte minden arca: a lázadó (We Will Rock You), a szexuálisan túlfűtött (Don’t Stop Me Now, Fat Bottomed Girls), a humoros-játékos (I Want To Break Free), a lírai (Love Of My Life, Bohemian Rhapsody), a dögös (Queen Killer,) és nem utolsó sorban a búcsúzó-filozofikus (Who Wants To Live Forever). A koncertfelvételek és Mercury karizmatikus alakjának megidézése mellett egyes dalok sajátos értelmezést kapnak, így a Radio Ga Ga egy futurisztikus össztáncban, az Another One Bites The Dust pedig egy Mátrixot idéző bűnügyi történetben elevenedik meg. A zene itt szervezőerőként működik, nem csupán kíséretként funkcionál. Ez is mutatja, hogy a Queen zenéje mára részben elszakadt eredeti előadóitól, és megkezdte sajátos utóéletét.
Bár az előadás elsősorban Győrben látható, a szemfülesek könnyen rábukkanhatnak budapesti vendégelőadásokra is. Legutóbb június 7-én láthattuk Budapesten a Queen-balettet a Művészetek Palotájában.
Pár napja érkezett meg a Future Islands hetedik albuma, a "People Who Aren't There Anymore". A 12 dalos anyag az amerikai banda számára egy új fejezetet jelöl: habár közel két évtizede már, hogy megalakultak, továbbra is folyamatosan új zenei kihívásokkal szórakoztatják egymást és saját magukat. Tovább
A The Black Keys új dallal rúgja be 2024 motorját: mától minden platformon elérhető a Beautiful People (Stay High). Az új track egy új bejelentést is hozott: április 5-én érkezik a Grammy-díjas, ohiói banda tizenkettedik stúdióalbuma, az Ohio Prayers. Érdemes nyitott szemmel járni, mert hamarosan egy nemzetközi turné részleteiről is értesülhetünk! Tovább
Újra kiadta utolsó két albumát punk gyökerekből sarjadó, majd a dream pop műfaj úttörőjévé váló skót Cocteau Twins. Apró érdekesség velük kapcsolatban, hogy az énekesnőjükről, Elisabeth Fraserről ősszel elneveztek egy aszteroidát... Az 1979 és 1997 között aktív csapat az 1993-as "Four-Calendar Café" és az 1996-os "Milk & Kisses" című kiadványaikat frissítette fel, ezúttal a 4AD kiadó gondozásában. A lépés különlegessége, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a két lemez most először lesz kapható vinylen is. Tovább
A The National egy meglepetéslemezzel örvendezteti meg rajongóit: a banda múlt pénteken a Cincinattiben tartott Homecoming Festival nevű eseményén jelentette be a 12 dalos album mai érkezését. A "Laugh Track" az áprilisban kiadott "First Two Pages of Frankenstein" című korong kísérője, szerzeményei nagyrészt ugyanabban az időszakban születtek. Tovább
A korábbihoz hasonlóan az ’Autumn Variations’ lemezt is a Grammy-díjas The National indie-zenekar tagja, Aaron Dessner produceri közreműködésével hozták tető alá, akit közös barátjukon, Taylor Swiften keresztül ismert meg Ed Sheeran. Tovább