Queen és klasszikus balett egy színpadon? Hogy kerül a csizma az asztalra, azaz hogy kerülhet klasszikus balett a glam rockba? Első hallásra talán bizarul hangzik, hogy egy és ugyanazon előadásban elevenedik meg a Queen együttes legendás zenéje és a klasszikus balett világa, de be kell vallanunk, hogy az eredmény túl ütős lett ahhoz, hogy sokáig kételkedjünk.
A produkció megálmodója a belga koreográfus, Ben van Cauwenbergh, aki már 2004 óta szerette volna színpadra vinni ezt a merész koncepciót, de csak 2009-re sikerült megszereznie az előadás jogát. Örülhetünk, hogy végül sikerrel járt. Persze nem elég megálmodni egy produkciót, el is kell táncolni: ezt a nem mindennapi feladatot a Győri Balett társulata kapta.
De hát mi is ez valójában? Egy Queen dalokból összefűzött, (ezúttal) táncolható történet a Mamma Mia és a Jézus Krisztus Szupersztár mintájára? Csak amennyiben történetmesélésnek számít egy életmű megjelenítése. A Queen-balett ugyanis nem más, mint egy szépen megkomponált, egész estés főhajtás Freddie Mercury előtt. Megelevenedik a Queen zenéjének szinte minden arca: a lázadó (We Will Rock You), a szexuálisan túlfűtött (Don’t Stop Me Now, Fat Bottomed Girls), a humoros-játékos (I Want To Break Free), a lírai (Love Of My Life, Bohemian Rhapsody), a dögös (Queen Killer,) és nem utolsó sorban a búcsúzó-filozofikus (Who Wants To Live Forever). A koncertfelvételek és Mercury karizmatikus alakjának megidézése mellett egyes dalok sajátos értelmezést kapnak, így a Radio Ga Ga egy futurisztikus össztáncban, az Another One Bites The Dust pedig egy Mátrixot idéző bűnügyi történetben elevenedik meg. A zene itt szervezőerőként működik, nem csupán kíséretként funkcionál. Ez is mutatja, hogy a Queen zenéje mára részben elszakadt eredeti előadóitól, és megkezdte sajátos utóéletét.
Bár az előadás elsősorban Győrben látható, a szemfülesek könnyen rábukkanhatnak budapesti vendégelőadásokra is. Legutóbb június 7-én láthattuk Budapesten a Queen-balettet a Művészetek Palotájában.
Megjelent a többszörös platinalemezes popszenzáció, a nemzetközi slágerlistákon és a TikTokon is taroló Tate McRae várva várt harmadik albuma, a "So Close To What". Tovább
A brit elektronikus zenei titán, Joy Orbison az underground rap ikon, Joe James oldalán adta ki legújabb felvételét "bastard" címmel az XL Recordings égisze alatt. A trackben a két egymást rokonléleknek tartó alkotó sajátos zenei világai egyesülnek. Tovább
Charli XCX tavaly indította el a BRAT-mozgalmat, mely teljességgel megragadta a kulturális korszellemet, és a nyár egyik legfelkapottabb elektronikus zenei kiadványa lett. Tovább
2025. február 28-án érkezik a DARKSIDE harmadik, "Nothing" című lemeze, melyet a "Graucha Max" és a frissen megjelent "S.N.C" című dalokkal vezetnek fel a srácok. Nicolas Jaar és Dave Harrington kísérletező elektronikus zenei duójához immár csatlakozott régi barátjuk és visszatérő közreműködőjük, Tlacael Esparza dobos és hangszertervező is. A megújult felállású formáció márciusban 11 év után ismét turnézni fog Észak-Amerikában - többek között Brooklyn, Seattle, Toronto és a Coachella fesztivál színpadait ejtik majd útba. Tovább
Az itthon is óriási népszerűségnek örvendő amerikai szupersztár, Teddy Swims vallomásosan intim dallal robbantja be az idei évet friss gólyahíre mellett. Az „Are You Even Real” című újdonság GIVĒON-nal közös együttműködésben készült, és szerepel majd Swims január 24-én érkező új albumán, az ’I’ve Tried Everything But Therapy (PT. 2.)’-n. Tovább