Queen és klasszikus balett egy színpadon? Hogy kerül a csizma az asztalra, azaz hogy kerülhet klasszikus balett a glam rockba? Első hallásra talán bizarul hangzik, hogy egy és ugyanazon előadásban elevenedik meg a Queen együttes legendás zenéje és a klasszikus balett világa, de be kell vallanunk, hogy az eredmény túl ütős lett ahhoz, hogy sokáig kételkedjünk.
A produkció megálmodója a belga koreográfus, Ben van Cauwenbergh, aki már 2004 óta szerette volna színpadra vinni ezt a merész koncepciót, de csak 2009-re sikerült megszereznie az előadás jogát. Örülhetünk, hogy végül sikerrel járt. Persze nem elég megálmodni egy produkciót, el is kell táncolni: ezt a nem mindennapi feladatot a Győri Balett társulata kapta.
De hát mi is ez valójában? Egy Queen dalokból összefűzött, (ezúttal) táncolható történet a Mamma Mia és a Jézus Krisztus Szupersztár mintájára? Csak amennyiben történetmesélésnek számít egy életmű megjelenítése. A Queen-balett ugyanis nem más, mint egy szépen megkomponált, egész estés főhajtás Freddie Mercury előtt. Megelevenedik a Queen zenéjének szinte minden arca: a lázadó (We Will Rock You), a szexuálisan túlfűtött (Don’t Stop Me Now, Fat Bottomed Girls), a humoros-játékos (I Want To Break Free), a lírai (Love Of My Life, Bohemian Rhapsody), a dögös (Queen Killer,) és nem utolsó sorban a búcsúzó-filozofikus (Who Wants To Live Forever). A koncertfelvételek és Mercury karizmatikus alakjának megidézése mellett egyes dalok sajátos értelmezést kapnak, így a Radio Ga Ga egy futurisztikus össztáncban, az Another One Bites The Dust pedig egy Mátrixot idéző bűnügyi történetben elevenedik meg. A zene itt szervezőerőként működik, nem csupán kíséretként funkcionál. Ez is mutatja, hogy a Queen zenéje mára részben elszakadt eredeti előadóitól, és megkezdte sajátos utóéletét.
Bár az előadás elsősorban Győrben látható, a szemfülesek könnyen rábukkanhatnak budapesti vendégelőadásokra is. Legutóbb június 7-én láthattuk Budapesten a Queen-balettet a Művészetek Palotájában.
Szeptember 20-án, jelent meg Jamie xx második albuma, az "In Waves". A várakozás fináléját egy különleges dallal fejelte meg a londoni zenész, DJ és producer: a "Waited All Night" című trackhez ugyanis ismét egyesítette erőit The xx-es bandatársaival, Oliver Simmel és Romy Madley Crofttal. 2017-es "I See You című" korongjuk óta ez az első alkalom, hogy hallhatjuk a hármast egy új közös kiadványon. A dal élő debütálása pedig a Glastonbury fesztiválon volt. Tovább
Egy vadonatúj dallal és egy animációs klippel köszönti az új évszakot a Future Islands. A "Glimpse" című újdonságot hetedik lemezük, a "People Who Aren't There Anymore" munkálatai alatt rögzítették. A dal egy nehéz témát dolgoz fel: egy otthon leégésével járó érzelmi és fizikai veszteségek feldolgozásáról szól. Kisfilmjét Jayla Smith készítette. Tovább
Charlotte Day Wilson London sajátos atmoszférájú Maida Vale negyedének szívében rögzítette három dala zeneileg lecsupaszított, de lelkileg annál mélyrehatóbb verzióit: A Benji B BBC Radio 1 showjának stúdiójában felvett "Cyan Blue", "Sleeper" és "I Don't Love You" most egy EP-re gyűjtve láttak napvilágot. Tovább
Peter O'Grady, ismertebb nevén Joy Orbison specialitásai a house, a dubstep, a UK funky, a UK garage és az oldschool jungle ütemek, azonban a műfajokon túlmutató, közönségegyesítő trackekben is jeleskedik: "flight fm" című dalát a Resident Advisor világhódító klubhimnuszként emlegette, most pedig itt a folytatás, a tört ütemű, 140 bpm-es "flex fm (freddit)"! Tovább