2010. november 23.
Az együttes rajongói már tűkön ülve várták november 7-ét, az MTV European Music Awards gáláját, hogy megtudják sikerült-e megszavazni nekik a hőn áhított díjakat, ám vegyes érzelmekkel végződött az este.
A 30 Seconds To Mars közismert arról, hogy igen szoros kapcsolatot ápol rajongótáborával, az Echelonnal, és hogy a rajongóik mennyire elkötelezettek velük szemben. Az együttes mindent belead a lemezek készítésébe és a turnézásba, a rajongók hálából pedig díjakra jelöltetik őket és megszavazzák nekik azokat.
Idén az MTV Europe Music Awards-on a zenekart három díjra is jelölték, melyek közül kettő közönség által megszavazott, egy pedig szakmai zsűri által odaítélt díj volt. Úgyhogy nem is csoda, hogy mind a banda, mind a rajongók gőzerővel dolgoztak azon, hogy minél több kategóriában hangozzék el győztesként a 30STM neve.
Talán kevesen tudják, hogy milyen módszerekkel is dolgozik az együttes ilyen téren. Sikerüket annak is köszönhetik, hogy 2009-ben létrehozták a The Hive-ot, azaz az együttes promóciójáért felelős csapatot, illetve helyet Los Angelesben. A The Hive – saját elmondásuk szerint – gerillamarketinget folytat, amely annyit tesz, hogy alacsony költségvetéssel, nem hagyományos eszközökkel reklámozzák a zenekart. A promóciót főként az internet segítségével végzik, és elsősorban ők jelentik a közvetlen kapcsolatot a banda és a rajongók között (természetesen ez csak a hivatalos oldalakra igaz, hisz az együttes tagjai a saját Twitter és Facebook profiljukat saját maguk kezelik). Los angelesi „főhadiszállásukon” az együttes többek között ingyenes akusztikus koncertet, valamint filmvetítést is tartott (Jared szerint hamarosan bemutatásra kerülő Artifact című dokumentumfilmjükből mutattak be részleteket), illetve a rajongókat is szívesen látták a Kaptárban. A hely különlegessége a reklámozás mellett az volt, hogy az oda érkező rajongók és maguk a zenészek is üzeneteket írhattak a falra.
Az EMA-re elsősorban avatárokkal készültek. Megkérték a rajongókat, hogy Twitter, Facebook, mySpace és egyéb közösségi oldalakon lévő profilképeiket ezekre váltsák. A fanok nem voltak restek és kreativitásban sem volt hiány. Saját igényeik alapján alakították át ezeket, ennek hatására később az együttes versenyt is hirdetett.
A korábbi tapasztalatok alapján, illetve ismerve a „rajongók szavazási morálját” szinte biztosra vehető volt a banda győzelme valamelyik kategóriában.
A szakmai elismerésre, azaz a Legjobb Videó díjára nem sok esély volt, hisz a jelöltek közt volt Lady Gaga, aki az EMA amerikai „nagytestvérén”, a VMA-n már elnyerte ezt a díjat, ám nagy meglepetésre, Katy Perry mindenkit kiütött a nyeregből. A 30 Seconds To Mars hiába nyerte meg két éve ezt a díjat az A Beautiful Lie című klipjével, most mégis alulmaradtak.
A Legjobb World Stage Előadás díjára az idei Rock am Ring-en nyújtott teljesítményük alapján jelölték a 30 Seconds To Mars-ot, amely koncertre egyébként nagyon büszkék, hiszen ezen a fesztiválon 120.000 ember előtt játszhattak. Ezt a díjat a Tokio Hotel rajongói orozták el a 30STM és az Echelon elől.
Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.
Remarques |
---|
Bubu_Maci | 2011. jan.. 4. 23:53 | 1 |
Nagyon szép, és jó ez a cikk, meg főleg az, hogy közzé tették, de ez az ÉN CIKKEM! És oké, hogy átvették az EMI-tól, de a szerzőt lehagyták a végéről! | ||