Mivel pár hét múlva érkezik az új The Boy Least Likely To album, ideje lenne összeszedni, mi fán terem a twee-pop, ugyanis sokak számára nem mond semmit a kifejezés, pedig nem elhanyagolható stílusról van szó.
Kezdjük a szó jelentésével: az urbandictionary.com megfogalmazása szerint a ’twee’ szó aranyos dolgok leírására használatos, viszont nem holmi átlagos, cicás aranyosságra: fogrohasztóan cukormázas dolgokról beszélünk. Elsősorban a zenében található aranyos téma, szerelem, gyerekkori emlékek, vagy plim-plim zene jellemzésére használják.
Mint szinte minden ma ismeretes zene, ez is visszavezethető (részben) a punkra. A punkból átvették a „bárkinek lehet zenekara” mentalitást, viszont nem lázadoztak, hanem „hepi-zenét” írtak és játszottak, a legtöbb banda ráadásul lányokból állt. A Tiger Trap, Belle and Sebastian és a Tullycraft a leghíresebb korai zenekarok közé tartoznak. Zenéjük egyszerű, nem jellemző a gitárszóló, nincs túlbonyolítva a dob.
Az alapvetően vidám zenének köszönhetően a twee stílus a ’90-es évek legvégére teljesen beleolvadt a nyugati világban egyre nagyobb teret hódító posztinfantilizmusba. Aki nem ismerné a terminust, annak csak annyit mondok magyarázatképp: Varró Dániel. Ettől a ponttól a twee pop zenei behatárolhatósága nehezebbé vált, és már nem is inkább zenéről, hanem érzésről és világnézetről van szó. Ezért fordulhat elő az, hogy Kimya Dawson szándékosan rossz minőségű (lo-fi) zenéje belecsúszik a twee-pop kategóriába az aranyos, infantilis szövegei miatt, holott zenéjét tekintve anti-folk. (Igen, valóban van ilyen, amolyan country/folk-paródia. Mindenesetre vicces kategória).
A stílus határai nem szigorúak, már nincs klasszikus twee-pop zene, jellemzőbb az, hogy amiben van egy kis twee , az akár twee-pop is lehet. Viszont az elmúlt években a twee-popban sorban jelennek meg olyan hangszerek, amik valamilyen módon gyermekkort idéznek. Lásd: Kate Micucci és az ukuleléje,
a The Boy Least Likely To metalofonja (xilofon, fémből...oviból...emlékszel?),
vagy Bishop Allen mindkettője.
Mi sem maradtunk le, talán csak 10-15 évvel a nyugattól, nálunk, ami a legközelebb van a twee-pophoz: az Alma zenekar lenne, ha rájönnének, hogy nem 4 éves, hanem 20 éves gyerekeknek akarnak koncertezni. Bár a twee-popnak olyan az Alma zenekar, mint a Tom és Jerry-nek a Nu Pagai.; kicsit gagyibb, és érezni rajta a keleti blokk utóhatását, na meg a kötelező népi hangszerek. De hála istennek ők maradnak a gyerekek szórakoztatásánál, mi meg addig is hallgatjuk a külföldieket, mert az egyszer biztos, hogy egy ilyen búval b@szott mentalitású nemzetnek nem lesz saját „hepi” zenekara.
A hollywoodi színész, Dick Van Dyke 99. születésnapját a Coldplay-jel ünneplte december közepén, ezzel is szeretteinket kicsit közelebb érezhetjük magunkhoz. Tovább
A többek között a "Common People", a "Disco 2000" és a "Babies" című klasszikusokról ismert, sheffieldi Pulp rövid sajtóközleményben jelentette be, hogy lemezszerződést kötöttek a Rough Trade Records kiadóval. Tovább
2024. november 8-án újra kiadásra került a ‘Talking Heads: 77’ című, korszakalkotó album, mely fekete és neon zöld 2LP-n, valamint 3 CD/BR szettben lesz elérhető. Tovább
Megérkezett a „Two Faced”, a Linkin Park visszaszámláló felvétele a várva várt nyolcadik stúdiólemezük, a ’From Zero’ holnapi, azaz november 15-i debütálása előtt. A új dalban az ikonikus nu-metal banda eredeti, ezredfordulónk jellegzetes, műfajteremtő hangzása köszön vissza. A zenekartagok elővették ünnepi öltönyüket és így álltak kamerák elé kísérő és egyben utolsó, felvezető videóklipjükben. Tovább
A The xx mellett szólókarrierjével is egyre nagyobb sikereket elérő Romy és a szintén brit énekes-dalszerző-producer, Sampha tinikoruk óta barátok és egyben kollégák a Young kiadónál. Most egy közös dallal koronázzák meg sokéves kapcsolatukat: az "I'm on your team" nemrég a BBC Radio 1 "Hottest Record In The World" címkéjével debütált. A páros a szerzeményt Londonban rögzítette, miután 2023-ban mindketten megjelentették saját szólóalbumjaikat, a "LAHAI" és a "Mid Air" című lemezeket. A track társproducere és társszerzője a Doveman néven is alkotó Thomas Bartlett amerikai dalszerző-zongorista. Tovább