2009. augusztus 25. | Szabó László
Arctic Monkeys új albummal jelentkezik, még pedig „Humbug” címmel. Az induló dalra készült videoklipre szokták azt mondani fantörpikusra sikerült. Hogy miért is? Nagyon úgy tűnik a brit indi-rock csapat kezd finomodni és hű maradni anyaországukhoz Nagy- Britanniához, itt arra gondolok, hogy a brit hűvösség erőteljesen érezhető a dalukon és királynői finomsággal játszanak. (ha lehet így fogalmazni)
A Billboard–nak nyilatkozó csapat, azért kedves kontrasztot mutat, hiszen New Yorkban adott interjújuk az ilyenkor szokásos nyári páratartalommal rendelkező városban a srácokat nem akadályozta meg abban, hogy forró teát rendeljenek. Tehát az angol gyökerek erőteljesen megvannak, ami tulajdonképpen nem is baj, mivel az elkészült új korong is ezt az angol hűvösséget igyekszik sugallni.
Az Arctic Monkeys harmadik nagylemeze ma jött ki az Államokban (értsd: Los Angeles és New York), tegnap pedig az Egyesült Királyságban.
Az elkészült albumról nyilatkozó Alex Turner csak annyit jegyez meg, hogy tulajdonképpen a dallamos pop és rock határait boncolgatják dalaikkal.
Tulajdonképpen, ha klipről kellene pár mondatot írni, akkor az csak annyi lenne, hogy egy kelta eposzra hajaznak a srácok, de nyugodtan mondhatnánk azt is, hogy ez egy pophimnusznak nevezhető klip a zenéjével együtt. A lényeg pusztán csak annyi, hogy a klipet szépen kimunkált vizuális technika jellemzi, amit az együttes őszinte, finom színészi játéka tovább gazdagít.
A banda menedzsmentje reméli, hogy a korábbi szép eredményeket hozzák majd az új dalok lendülete is. Továbbá a menedzsment kitér arra, hogy a srácok lesznek a jövő nagyjai, hiszen betörtek az amerikai piacra is.
Ha a klipet megnézzük, akkor ezen nem is tudunk csodálkozni.
Szabó László
Forrás: billboard.com