2008. március 19. | Sári Júlia
Valahol az univerzumban, a Föld nevű bolygón él egy Radiohead rajongó. Lehet, hogy éppen egy kiló kenyeret vásárol a sarki boltban, kutyát sétáltat vagy az alsónadrágjait vasalja. De ha konyít valamennyit a számítógépes animációhoz, nem sok választja el tőle, hogy ő rendezze az imádott zenekar következő videoklipjét. A független animációs filmesek nemzetközi szövetsége, az Aniboom és az amerikai TBD lemezkiadó ugyanis pályázatot hirdetett, amelyre az In Rainbows című album bármely dalára komponált animációs kisfilmmel lehet jelentkezni.
A frissen meghirdetett, négymenetes versenyen a Radiohead tagjai személyesen fogják kiválasztani a benevezett ötletek közül azt, amelyik szerintük érdemes a tízezer dolláros nyereményre, illetve arra, hogy egy teljes hosszúságú videoklipet készítsenek belőle az ötletgazda vezérlése mellett. A pályázat első menetében valamennyi jelentkezőnek egy szinopszissal, illetve vázlatszerű vizuális tervekkel kell előállnia, hogy az ítélkezők ki tudják csemegézni az ígéretes ötleteket. A versenyre nem csupán egyénileg lehet nevezni, hanem csoportban is, az Aniboom pedig akár segít is benne, hogy a jelentkezők megtalálják ideális társukat a munkához. A továbbjutott tervek közül aztán egy internetes szavazás alapján kerülnek be a rajongók által legjobbnak vélt munkák az elődöntőbe. Az Aniboom honlapján, április folyamán bárki leadhatja szavazatait arra a tervre, amelyet legszívesebben látna viszont az MTV-n végérvényesített formában.
Az eképpen elődöntőssé váló klipek végső megítélése a zenekar tagjainak lelkén fog száradni, ám a rajongók számára mindenképpen hízelgő, hogy a zenészek csupán a végső döntést hozzák meg, s a legtöbbet a közönség véleménye nyom a latba. A verseny pedig nem csupán az Aniboom abbéli törekvését tükrözi, hogy a lehető legtöbb animációs filmes előtt megnyíljon a lehetőség a nagyobb nyilvánosságra (hiszen ezen a területen igencsak nehéz protekció nélkül érvényesülni), hanem a Radiohead jellegzetes, nagytőke-ellenes filozófiája is tetten érhető. Így ugyanis a fiatal tehetségek számára nyújtanak alkalmat az érvényesülésre, s nem egy videoklip gyártásra szakosodott multivállalatot bíznak meg egy több millió dolláros munkával.
Forrás: music-news.com
Sári Júlia