2019. július 21.
A Belau Kedves Péter és Buzás Krisztián által alkotott elektronikus zenei produkció, amely egyre látványosabb hazai és nemzetközi sikereket könyvelhet el magának 2015-ös megalakulása óta.
Nem is kell hozzá egyéb példát említenünk, mint a duó legutóbbi singlejét - az Essence májusi debütálása óta igazán impozáns eredményeket tudhat maga mögött, hazai és nemzetközi viszonylatokban egyaránt. A Zero7-ből is ismert Sophie Barkerközreműködésével készült dal kiemelt premiert kapott a spanyol közszolgálati rádióban a barcelonai Primavera jóvoltából. A Primavera Sound és az azt kísérő szakmai rendezvény, a Primavera Pro is támogatja a meghívást kapott zenekarokat abban, hogy a fesztivál előtt és után nagyobb teret, nyilvánosságot kaphassanak az országos, regionális médiumokban. A kampány részeként indult dalpremier óriási karriert futott be, és az európai rádióállomások közül 12 ország 22 adója vette át és tette direkt műsorszórásba az Essence-t - többek között a Radio FM (Szlovákia), a RAI 2 Indie (Olaszország), a VAL 202 (Szlovénia), a Radion Eins (Németország), az LRT Opus (Litvánia), a HR2 (Horvátország) és az FM4 (Ausztria).
A rádiós megjelenések európai visszhangjának következtében június végén a kaliforniai KCRW is átvette a dalt. Ez többek között azt is jelzi, hogy az exportstratégiai modell működik: azaz ha egy hazai produkció kiemelt európai közszolgálati rádióban helyet tud magának szerezni egy-egy jól felépített kampány részeként, akkor annak sokkal nagyobb hatása lesz egyszeri megjelenésnél. A siker tehát mindenképp túlmutat Európán, hiszen a közszolgálati adók egymásnak adják az új trackeket, és beindul az a természetes cirkuláció, amiben a hazai exportirodának csak az első szikrát kell begyújtani.
A nagyívű rádiós kampánynak az első, és minden bizonyítékot begyűjtő kedvezményezettje volt a Belau, a HOTS - Hungarian Oncoming Tunes zenei exportiroda pedig év végéig még további kilenc másik dalnak tudja biztosítani ezt a lehetőséget.