2015. november 4.
A svájci dobzseni, Jojo Mayer Nerve nevű világszerte ünnepelt zenekarával tér vissza Budapestre. Akváriumos fellépése igencsak presztízsértékű: őszi turnéja keretében Brighton, Manchester, Bristol és Isztambul után, valamint Jakarta és Tokió előtt szerepel Budapest.
A zürichi születésű, New Yorkban élő dobos fenomén sanszos, hogy egy turnén fogant, mivel édesapja turnézenész volt. Két éves korában kapta első dobfelszerelését, amin maga tanult meg játszani. Élete első nyilvános szereplése Hong Kongban volt 3 évesen. Nem tizenhárom, három. 18 évesen már profiként járta be Európát Monty Alexander együttesével, és szerepelt az összes fontos jazz fesztiválon (pl.: Montreux, Nizza, Athén, North Sea Jazz Festival). Ennek köszönhetően léphetett fel később olyan nagyságokkal, mint Dizzy Gillespie vagy Nina Simone, de számtalan kiválósággal zenélt már, többek között Hiram Bullockkal, Gerald Veasleyvel, Wah Wah Watsonnal, Me’shell NdegéOcellóval, John Zornnal. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már szólóban is bejárta a legnevesebb dobfesztiválokat, aztán „kinőtte” a jazzt és olyan műfajokkal kezdett kísérletezni, mint a speed garage, a nu-skool breaks, a jungle és a drum n’ bass. Nerve nevű formációját azért hozta létre, hogy ezeket a stílusokat szabadon vegyíthesse, a lehető legnagyobb teret adhassa a kísérletezésnek, és valami olyan egyedülálló dolgot hozzon létre, amihez foghatót nagyon, nagyon kevesen csinálnak a világon. Ha egyáltalán bárki. Jojo Mayer a Nerve-vel valami egészen elképesztő energiával előadott, stílusokon túlmutató, de mondjuk így: dobközpontú elektronikus-pszichedelikus zenét játszik, ami, ha nyitott zenehallgatókból indulunk ki, egyszerre okozhat eufóriát a jazz, a progresszív- és pszichedelikus rock, az utazós, dubos downtempo és a (hangszeres) drum n’ bass rajongóinak. Legutóbbi koncertjei és lemezei kapcsán a Modern Drummer magazin azt írta róla: „Mayer a ’dob Istene’ státusz felé tart”, amivel mi csak egyet tudunk érteni.
Mayer 2007 óta készít lemezeket a Nerve-vel, legújabb albumuk, a Ghosts of Tomorrow pedig épp akváriumos fellépésük előtt jelenik meg. A címadó dalt, ezt a hihetetlenül magával ragadó, sötét, sodró, nagyvárosi robot-szellemjárást hallgatva fel is kell hívnunk a figyelmet: lehet, hogy Mayer koncertjéről négykézláb kell majd távozni, mert ettől letérdelünk, az biztos.