A Jóban Rosszban című sorozatból ismert fiatal színésznő a popzenei pályával is kacérkodik. Júniusban mutatta be második klipjét, tervei között pedig szólóalbum készítése is szerepel. A téma apropója pedig, hogy a szám máris a toplista ötödik helyén landolt.
Megszokhattuk a médiabeli „polihisztorokat”, de egyre furcsábban alakulnak a dolgok. Ha valaki képernyőre kerül, és elismerést is kap, az hamarosan másban is kibontakoztatja (vélt vagy valós) tehetségét. Rajongói természetesen lesznek, de hova jut így a magyar színészet, a zene, az irodalmi élet? Mindenki ennyiféle tehetséggel van megáldva, vagy az álmok beteljesítése elsőbbséget élvez a valódi értékekkel szemben?
A kérdés nyitott.
Hasonló jelenség a sok új szólista, akik teljesen hétköznapi nevekkel óhajtanak berobbanni a köztudatba. Vannak persze megjegyezhetőek is, de egyre több Kis Ani és Tóth Laci lesz (mert a teljes név már luxus és ettől majd közelebb érezzük magunkhoz a piedesztálra emelt közszereplőt), akik hajszálra ugyanazt és ugyanúgy éneklik. Így lassan már rejtély, hogy tudott Cserháti Zsuzsa és Máté Péter a saját nevével híressé válni és – dobpergés, most jön a bravúr! - ismertnek maradni évtizedek múlva is…
Az elméleti síkról térjünk vissza egy hétköznapi névvel rendelkező színésznőhöz, aki modellkedés és lovassport után a dalaival is hódítani akar. Szabó Zsófi hangja valóban kellemes és a 23 éves lány is csinos. Ez azonban talán még kevés.
Első klipje 2010 szeptemberében készült el Deja Vu címmel. A dalszöveg nem teljesen illeszkedik a képi síkon megjelenő erotikához: a fekete és vörös színekben pompázó vad nő először az ártatlan fehér inges férfit próbálja behálózni, majd teljesen „kivetkőzik” magából, és meztelen/fehér angyalként egy fekete ruhás férfi körül táncol. Ezeket az elemeket inkább hatásvadásznak tartom, mint értékközvetítőnek – persze a férfi közönséget biztosan elbűvölte.
Az újabb videó hangulatosabb, dallamosabb, és végre magyar címe van, ami előnyös a rímek szempontjából is. Más kérdés, hogy a téma továbbra is a szerelem (az erotika előtti változat) - remélhetőleg az album szélesebb palettával dolgozik majd. A fehér autót lovakra cserélték – ez egyrészt utal Zsófi korábbi szenvedélyére, másrészt amerikai stílust kölcsönöz a klipnek. A sorokból szemérmes önvallomás rajzolódik ki. A befejezés előtti „betétszöveg”, számomra Király Lindát idézi (Szerelem utolsó vérig), akivel a kezdő énekesnő hangi adottságokban egyelőre nem tud versenyezni - a Himnusz terén persze bőven van esélye.
A látkép egyelőre borúsnak tűnik, de ne feledjük, hogy az albumig még sok változás történhet. Kíváncsi vagyok, Szabó Zsófi hogyan találja meg önmagát, mit kezd a sokadik szereppel az életében, és a bensőséges szinten túl milyen üzenettel lép majd közönsége elé. Nem biztos, hogy minden téma lerágott csont, nem biztos, hogy a zenekedvelőknek nincs szüksége újabb arcokra. De a hangsúly az „új”-on van.
Az a szerelem a címe a zenekar új, táncolható, nyári hangulatú megjelenésének, amelyben a retró fülbemászó groove-okkal, szintivel, játékos ritmusokkal és karizmatikus énekkel karöltve találkozik a modernnel. Continuer
Vadonatúj dallal és a hozzá készített videoklippel jelentkezett a Roses Of Thieves. Az ultradallamos modern rock / metalt EDM, ír kocsmapunk és folk metal elemekkel ötvöző zenekarhoz idén csatlakozott Dudás Ivett (Thy Catafalque, Tales Of Evening) énekesnő, a Fend Off The Dark már vele készült el - a dal a még formálódó második nagylemez első előfutára. Continuer
Gőzerővel dolgozik hetedik nagylemezén a The Trousers. A budapesti garázs rock/hard rock zenekar a “Necessary Evil” címet adta a korongnak, amelyen az Artist Factoryban, az együttes korábbi dobosának és állandó stúdiósának, Cs. Szabó Zoltánnak a vezetésével munkálkodnak. Continuer
A tavasz elején megjelenő Gently da Spittah EP Körvonal Control című dalában egy lázálom elevenedik meg. Az impresszióiról, elképzeléseiről és arról beszél a szerző, hogy szerinte mire vágyik minden ember! Continuer