2020. november 18.
A digitális felmérések szerint a magyar YouTube fogyasztók több mint a fele csak hazai zenét hallgat. Beszédes adat ez a reklám- és filmszakmának, amely számára a Gold Record Zenekönyvtára egy olyan felhasználóbarát platformot hozott létre, ahol elérhető több mint két évtizedes zenei gyűjteményük.
Vége a kilátástalan stockzene keresgélésnek és az elérhetetlen vagy egyszerűen csak méreg drága külföldi slágerek hajkurászásának. Hazánk legnagyobb független menedzsmentcége több mint 1600 dalt tartalmazó, folyamatosan bővülő adatbázisból létrehozott egy kifejezetten könnyen kezelhető, szakmai szempontok alapján szűrhető digitális Zenekönyvtárat. A felület óriási segítség lesz mindazok számára, akik zenei tartalmat keresnek. Egyszerűen beléphetnek az oldalra, ahol aztán kedvükre barangolhatnak a stílusok, hangulatok, sebesség, sikeresség, kiadás éve és egyéb csoportokba rendezett dalok között.
Hozzáadott érték a nemzetközi sztárok zenéit felvonultató adatbázisokkal szemben, hogy a mögötte álló menedzsment céggel sokkal gördülékenyebben tud haladni a munka, és a dalok előadói és szerzői is élhető közelségben vannak. Egy magyar zenész sokkal rugalmasabban tudja átszabni a meglévő dalt a közös munka során felmerülő igényekre, és nem utolsósorban az előadó is könnyebben bevonható egy keresztpromócióba vagy bármilyen egyéb kreatív együttműködésbe. A dalok felhasználásához a kiadói engedély mellett szerzői engedélyre van szükség, amelynek az elintézése szintén egyszerűbb ebben az esetben.
„A nemzetközi slágerek – a rádiós játszásoknak is köszönhetően – hamarabb beugranak egy kreatív szakembernek vagy producernek. Többször kértek tőlem már reklámos kollégák segítséget egy-egy ilyen dal felhasználáshoz, és amire kiderül, hogy egy világszintű kiadó nem megy bele ebbe, addigra már a reklámcég ügyfelei beelélték magukat, és csalódás lesz a vége. Ezt lehet elkerülni a Zenekönyvtár használatával. Rossz beidegződés az, hogy ha például egy Shakira dalt nem lehet megszerezni, akkor már neki se futnak egy Margret Island vagy egy Honeybeast slágernek, amelyekkel valójában a mélyebb érzelmi kötődés miatt is hatékonyabb tud lenni a kreatív tartalom. Ezt számos esetben megtapasztaltuk.” – foglalja össze Molnár Gábor, a Gold Record alapítója és ügyvezető igazgatója, aki azt is hozzátette, hogy mindemellett a mai helyzetben kifejezetten pozitív üzenet, ha a magyar reklámosok és filmesek a magyar zenészekkel összefogva kölcsönösen segítik egymást.