2014. november 25.
Harminc évvel azután, hogy lemezeket kezdett pörgetni a klubokban, és öt évvel azután, hogy a popzenét EDM-re cserélte, olyan slágerekkel szőnyegbombázva a közönséget, mint a „Sexy Bitch” vagy a „Titanium”, a 47 éves DJ, elérve az abszolút csúcsot az elektronikus tánczene műfajában, most éles kanyart vett és készített egy szenzációs poplemezt. Sőt, mielőtt befejezte a felvételeket, még gondolt egy merészet, és az új albumra végül még egy dalt rátett. Egy balladát. „Egy DJ-től egy ballada...hát elég meglepő.” – kommentálta az „esetet” Guetta.
Három év munka, néhány nagyobb fordulat és egy viharos válás után David Guetta a leginkább (és talán a legelső) befelé forduló lemezét alkotta meg, melyen személyes történeteket dolgozott a dalokba.
Ezúttal olyasmit akart hozni, ami eddig még nem volt, miközben önmagát is újraalkotja. Választhatta volna a járt utat, míg szépen megvárja, hogy az ifjú tehetségek letaszítsák a csúcsról, ehelyett inkább úgy döntött, egy lépéssel mindenki elé kerül.
„Amikor a csúcson jársz abban, amit csinálsz, mi az egyetlen érzés, ami megmarad? A félelem, hogy egyszer csak elindulsz lefelé. Én ezt soha nem akarom megtapasztalni, úgyhogy az tűnt a legjobbnak ennek elkerülésére, hogy teljesen megreformáltam a dalírási szokásaimat. Korábban mindig a beatre építettem fel az összes többi sávot, most viszont a zongorával, a gitárral, a vokállal kezdtem, és ezek köré raktam össze a számokat. Gyökeresen megváltoztattam mindent. A munkamódszeremet, az embereket, akikkel eddig dolgoztam – mindent. Szerintem jól döntöttem és boldog vagyok, hiszen itt van most ez a lemez, és már nagyon várom, mit szól majd hozzá a közönség.”
Ezúttal David sokkal-sokkal több időt töltött a dalírással, így jött létre élete eddigi legszemélyesebb albuma. Idáig főként a boldogság, a szerelem, a vonzalom és partizás témaköreit használta inspirációs forrásként – „...hiszen ez volt az életem is. Az utóbbi időben pedig a magánéletem egy kicsit terheltebbé vált, ami nyilván meglátszik a lemezen is. Sosem csináltam még ilyet, hiszen ahogy mondtam is, eddig minden kizárólag arról szólt, hogy jól megtáncoltassam az embereket a bulikon.”
Guetta, bár az új szerzeményeket kifejezetten élő hangzásúra hangszerelte, nem tervezi, hogy zenekarral állítsa színpadra a „Listen”-t a következő turnén. Hiszen, szerényen elmondta, vannak, akik nála sokkal jobban értenek ehhez. „Miért csináljak valami közepeset, ha egyszer lehetek a legjobb abban, amit most csinálok? Az egész életemet arra tettem fel, hogy hírnevet és megbecsülést szerezzek a DJ-knek is, és most, hogy sikeres vagyok, nem fogom azt mondani, hogy ennyi volt, csak mert már egy nagy névnek számítok a szakmában. Dehogyis.”
Ahogy David is elmondta, ezúttal csordultig töltötte a „Listen”-t popnótákkal, egytől egyik mélyebb mondanivalóval és sokkal személyesebb szövegekkel, mint amiket korábban tapasztalhattunk Guettát hallgatva. Ezúttal nem csak a buliban tudunk rá jót ugrálni, de akár otthon is hallgathatjuk a nagyjából egy órás albumot (ahogy a cím is utal rá). A „Shot Me Down (feat. Skylar Grey)”, a „Bad (feat. Vassy)”, melyek kizárólag a deluxe verzióra kerültek fel és a „Lovers On The Sun (feat. Sam Martin)” óriási sikere után (mindhárom single sorban egymás után #1 volt a Beatporton), mindenkit váratlanul ért, mikor piacra dobta a „Dangerous (feat. Sam Martin)”-t, de a dal annyira jól sikerült, a nagy váltás ellenére is, hogy azonnal berobbant a rádiókba. Nem sokkal később egy exkluzív, 7 perces kisfilmet is forgattak Jonas Akerlund rendezésében, amely a Forma 1 világába kalauzol minket, és mindössze három hét alatt több mint 12 millióan nézték meg.
Az új albumon különleges közreműködők sora teszi tiszteletét. Az angol énekesnő, Emeli Sandé az erőteljes és őszinte nótához, a „What I Did For Love”-hoz kölcsönözte hangját, míg a ragacsos hip-hop dalban, a „Hey Mama”-ban pedig Afrojack és Nicki Minaj tűnik fel. A címadó, lírai vonósokkal tűzdelt (már-már szintén balladának számító) „Listen”-ben pedig a mesteri John Legend önti hangokba David Guetta érzéseit, egy olyan party-himnuszt alkotva, amit még sokáig fogunk emlegetni. Egy különleges együttműködés is tovább virágzott ezen a korongon, méghozzá a David által felfedezett énekes/producer, Sia kibontakozása. Az énekesnő annak idején a „Titanium”-ban tűnt fel, azóta pedig szólóban szárnyal gigászi magasságokba. Ám Daviddel mindig örömmel dolgozik, így az utolsó pillanatban berobogott a stúdióba a „Bang My Head” ötletével, ami az egyik legerősebb dal lett az egész lemezen. Ezen kívül a záródalt, azt a bizonyos balladát, a zongora uralta „The Whisperer”-t is az ő különleges, rekedtes hangjával hallgathatjuk.
Rajtuk kívül Ryan Tedder, Birdy, a The Script és még rengeteg további A-listás sztár igyekezett a stúdióba a „Listen” felvételeinek idején, aminek meg is lett az eredménye. A „Listen” az év egyik legjobb poplemeze lett, a tetején egy leheletnyi dance csillogással.
Az albumot múlt héten, egy zártkörű lemezhallgató bulin ünnepelte a sztár Londonban, ahová szerte Európából érkeztek rajongók, akik megnyerték a lehetőséget, hogy találkozhassanak Daviddel. A magyarok közül a Music FM és a Magneoton közös játékában kisorsolt Dávid és Dóra voltak a szerencsések, akik kiutazhattak, hogy a világon elsőként hallhassák a „Listen”-t.