2011. május 13. | Joss Beaumont
Azt rebesgetik, Quentin Tarantino tervbe vette, hogy következő filmjében szerepet ad Lady Gagának, még ha ezt igazából senki sem erősítette meg. Cikkünkben megvizsgálunk néhány filmet, amelyben rocksztár játszik és ezért vagy azért, de irtóra el lett cseszve.
A Cannes-i Filmfesztivál egyik nagy meglepetése Lady Gaga volt. Jó nagyot nézett a publikum, amikor Gaga felbukkant, hát még mekkorát fognak, ha majd nem csak mint énekes lesz érdekelt a filmfesztivál kapcsán.
Hogy miért? Hát azért, mert felröppent a hír, miszerint Quentin Tarantino szerepet adna Lady Gagának, amit megerősít, hogy a rendező egy ideje kacérkodik a gondolattal, aminek hangot is adott. Ami tény: Lady Gaga manapság az egyik legnépszerűbb előadó a világon, így ha mind az énekesi, mind a színészi a tehetségét nem nézzük, tulajdonképpen jóféle reklámja lehet, a hírek szerint újra nagy durranásnak szánt Tarantino filmnek.
Természetesen ez csöppet sem újszerű módszer egy-egy film népszerűsítésére, még ha nem is sikeredett olykor jól. De nézzünk néhány példát!
Ringo Starr például a Beatles kapcsán, roppant népszerűségnek örvendett a 60-as évektől, így az sem volt véletlen, hogy a gombafejű haverjaival megannyi filmben is szerepet vállalt. De, hát olykor még egy beatle sem tudott segíteni. Az 1981-ben készített Barlangember (Caveman) című film például az a fajta mű, amin kb. semmi sem segíthetett volna. Pedig a film készítői nem bízták a véletlenre, hiszen a korszak egyik szexistennője Barbara Bach játszotta el a lenge ősember ruciban illegő-billegő női főszerepet. A másik férfi főszerepet Dannis Quaid-re bízták. Ha minősíteni kellene a filmet, 10-ből nagyjából 3-ast kapna, még ha a közönség amúgy nem is utálta annyira akkoriban. Ringo nagyobb sikert ért el, amind a mai napig hatalmas siker animációs filmbeli alakításával a Thomas, a gőzmozdonyban, ahol értelemszerűen a hangját adta, mint narrátor.
Az elbaltázott filmek kategóriájába sorolhatnánk Elvis Presley talán összes filmjét, de hogy ne bántsak meg minden Elvis rajongót kiemelek egyet, amitől garantáltan kifordul az ember a moziból. Ez az 1963-ban forgatott Acapulco-i kaland, amelyben Presley Mike Windgrent játszotta az iszonyatosan bugyuta marhaságban. Mondjuk a zene legalább hallgatható, főleg ha nem kap kiütést az Elvis örököldektől.
Amanda Lear kevés, de annál szarabb filmben játszott. 1998-ban kapott egy mellékszerepet a Lakótársat keresünkből ismert Judith Godréche, valamin tGerard Depardieu által fémjelzett Éjkirálynő nappal (Bimboland) című színes francia vígjátékban. Ha valaki esetleg meg akarja nézni, annak ajánlanék a repülőút előtt már jól bevált 2 feles konyakot, úgy talán élvezhető.
Lou Reed egy kultikus alkotás, a Berlin felett az ég című film második, sajnos rendesen elcseszett részében kapott szerepet. A magyar címe, tulajdonképpen az első rész eredeti címe volt, azaz Távol és mégis közel (In weiter Ferne, so nah!). Emlékezetes, hogy a magyar mozikban nem nagyon játszották, mindössze az Örökmozgó tűzte műsorára és így tulajdonképpen a legtöbb embernek gőze sincs, hogy egyáltalán létezik. Lou Reed egy megmondó arcot játszik, aki a hótrészeg Otto Sandert – Cassiel nevű angyal – próbálja jobb életre bírni. Röhejes jelenet, mint ahogy maga az 1993-ban készült, a rendszerváltás utáni Berlinben játszódó film is az. Sajnos, hiszen Wim Wenders rendező zseniális koponya, de itt mellényúlt.
Mick Jagger is beletenyerelt szépen. A Geoff Murphy – akinek olyan csodálatos alkotásokat köszönhetünk, mint a Steven Segal által fémjelzett Száguldó Erőd és a közröhej Fortress 2: Pokoli űr – rendező követte el 1992-ben a Szabad préda (Freejack) című filmet, ami leginkább a Mad Max világvége hangulatát idézi, átszuperált teherautókkal meg minden szarral, amit csak el lehet képzelni a 90-es évek elejéről. Mick Jaggerrel reklámozták annak idején, aki tök gonosz a filmben, vagy ahogy stílszerűen az akciófilmekben mondani szokták, kegyetlen. A film is kegyetlen szar.
Mariah Carey szerepet kapott a Ne szórakozz Zohannal (You Don't Mess with the Zohan) című filmben, ami amúgy nem is volt rossz, legalábbis irtó blőd marhaság volt, de sokat lehetett röhögni rajta, azonban a mű mélypontja az volt, amikor a művésznő megjelent a képernyőn. Nevetséges tehetségtelensége még a pohárrobbantó sikoltozásánál is fájdalmasabb.
Paris Hilton se nem jó énekes, se nem jó színész, de legalább jól tud szopni – mondhatnánk. Az azonban egy szép pillanata volt a filmtörténetnek, mikor a Viasztestek (House of Wax) című horror/thrillerben fejbecsapják egy k***vanagy bottal vagy mivel és ő meghalja magát a szerepe szerint. Ez kicsit olyan, mint Drew Barrymore kétperces szerepe a Sikoly első részének első pillanataiban, hiszen ugyan nem volt több dolga tovább, mégis mindenki arra emlékszik a filmből. Paris is okés volt a Viasztestekben, hiszen először vonaglik kicsit, miközben erotikusos vetkőzést ad elő, majd jön ez a fejbeszúrás. A filmből többre talán nem is nagyon érdemes emlékezni. Unalmas és gyengén kivitelezett remake. Érdemes megjegyezni, hogy Paris Hilton eddigi összes filmje, tulajdonképpen ugyan azt a színvonalat hozta. Lásd. A dögös és a dög, Ezt kapd ki! Vagy a Mindhalálig buli. Érdemes megjegyezni a hölgy nevét...
Végül, de nem utolsó sorban következzék Madonna, aki szar filmek sorát tudhatja maga mögött. Én, öncélúan mindössze két filmet említenék a sok közül. Az első, a 2000-ben készül A második legjobb dolog (The Next Best Thing), amelyben Rupert Everettel keveredik romantikus viszonyba. A film amiatt nem érdemli ki a nézhetetlen jelzőt, mert azt igazából, a Hullámhegy (Swept Away) című kooprodukciós Guy Ritchie film kapja. Az a film konkrétan nézhetetlen. Ha mégis valamit ki kellene emelni, akkor annyi lenne, hogy a film egy bizonyos szakaszában erősen alázzák Madonnát. A sztori amúgy annyi, hogy a gazdag elkényeztetett csaj, hajótörést szenved a szegény, de legalább jóképű olasz faszival és egy lakatlan szigetre kerülnek. Hát nem tudom eljutnék-e az osztályzásig az alkotás kapcsán.
Joss Beaumont
Forrás: Gigwise