2010. február 3.
ZIPKOMM részletes programterv
Időpont: 2010. február 6. szombat 10.00-23.30, helyszín: Gödör Klub, Budapest
10.00 – 10.10 A rendezvény megnyitása
10.10 - 10.30 Zeneipar, Magyarország, 2010 – helyzetfelmérés
Előadó: Berta András (programigazgató, PANKKK)
Főbb kérdések:
- Kb. hány aktív zenekar működik Magyarországon?
- Évente hány új kiadvány jelenik meg, mik az átlagos CD eladási számok, mennyit adnak el az underground színtér „sztárjai”?
- Mennyire jellemző a digitális disztribúció térnyerése?
- Hogyan változnak a jogdíjbevételek (előadóművészi és szerzői)?
- Évente kb. hány élő koncert zajlik az országban?
10.30 – 12.00 I. téma: Tehetségkutatás, tehetséggondozás, A&R
Témaindító és moderátor: Berta András (PANKKK)
Tervezett kerekasztal résztvevők: Bérczes Ádám (CLS kiadó), Cserteg István (Peron Music Alapítvány), Davidovics Ádám (Hit Space), Dominus Ákos (Rootes & Routes Tehetségkutató), Juhász Edina (BZF Tehetségkutató), Póka Egon (Kőbányai Zenei Stúdió), Sallai Zsuzsa (Music TV), Szabó "Zé" Zoltán (producer)
Főbb kérdések:
- Mit nyerhet egy zenekar a tehetségkutatókon? Karriert? Hangszert? Jó tanácsokat? Újabb lehetőségeket? Mi a jó arány?
- Meddig érdemes részt venni ilyen rendezvényeken? Ki lehet egyáltalán öregedni a mezőnyből?
- Hogyan kapcsolódhatnak tehetségkutatók, épülhet-e bármilyen rendszer?
- Mennyiben meghatározó a média jelenléte a tehetségkutatókon?
- Kik üljenek a zsűriben, zenészek vagy iparági szakemberek?
- Mikortól éri meg egy szakembernek foglalkozni egy feltörekvő zenekarral?
- Mi az az A&R munkakör és mik az alapvető szempontjai? Ez mennyiben kapcsolódik a tehetségkutatáshoz?
12.00 – 13.30 II. téma: Zenekari menedzsment és koncertszervezés
Témaindító és moderátor: Morcz Fruzsina (menedzser, szervező, Bold Booking & Management; University of Westminster, PG Music Business Management)
Tervezett kerekasztal résztvevők: Anga Kis Miklós (MMM Booking – Subscribe, IHM, Necksprain), Deák András Előd (Stage Product), Gáncs Andrea (Budapest Bár menedzsment), Horváth Renátó (Fourty Main menedzsment), Szalai Attila (Spartak Music menedzsment), Szász Márk (menedzser, Parnograszt), Szepesi Mátyás (MMM Booking – Óriás, Harcsa Veronika, Yonderboi), Tóth Tibor (Etalon Produkció)
Főbb kérdések:
- Mi a különbség a szervező (booker) és a menedzser munkája között, mik az általános feladatok?
- A kettőt külön kell választani vagy összevonható?
- Hogyan találjunk bookert és/vagy menedzsert? Ez feltételez speciális tudást, vagy inkább csak jó kapcsolatrendszer kell hozzá?
- Mik a lehetséges gázsi megállapodások egy adott helyszínnel, hogyan érdemes alkudni?
- Általában hogyan működik a CD és merchandising értékesítés a helyszíneken, ez mennyiben meghatározó bevételi forrás?
13.30 - 15.00 III. téma: Internetes jelenlét, PR, közösségépítés
Témaindító és moderátor: Szilágyi Imre (MyMusic)
Tervezett kerekasztal résztvevők: Biljarszki Emil (Dalok.hu), Bodrogi András (Zene360), Bucsai Tímea (Warner Music Hungary), Gál Róbert (White Monkey Music Distribution), Morcz Fruzsina (Bold Booking & Management), Szabó Márton (IWIW)
Főbb kérdések:
- Mik a lehetőségek és mai trendek a zenekarok online megjelenéseiben?
- Milyen eszközökkel szerezhet egy zenekar új rajongókat a leghatékonyabb módon?
- Mi az internetes jelenlét sikerének kulcsa, hogyan építhetsz közösséget hatékonyan?
- Mit és hogyan kommunikáljon egy zenekar a rajongók felé?
- Érdemes-e ingyen letölthetővé tenni a számokat, mennyire működnek a fizetős zeneletöltő áruházak Magyarországon?
15.00 – 16.30 IV. Lemezkiadás, terjesztés, jogdíjak
Témaindító és moderátor: Réz György (Majdnem Híres Rocksuli)
Tervezett kerekasztal résztvevők: Balogh Gyula (Chameleon Records), Bérczes Ádám (CLS), Czutor Zoltán (Szerzők.hu), Gyimesi László (Előadóművészi Jogvédő Iroda), György Péter (EMI Publishing), Szinger András (Artisjus), Szűts László (Mahasz)
Főbb kérdések:
- Van még reális igény arra, hogy zenekarok CD formátumban teljes nagylemeznyi anyagokat jelentessenek meg?
- Mik voltak a lemezkiadók korábbi általános feladatai, hogyan működtek a digitális robbanás előtt?
- Mi maradt az egészből, miben tud még ma is segíteni egy lemezkiadó?
- Milyen jogok szállnak át a kiadóra egy lemezszerződés során és ez milyen esetekben éri meg?
- Hogyan lehet optimálisan kezelni, behajtani a kiadáshoz kötődő jogdíjakat?
- Milyen alternatív megoldások jelennek meg, pl. mi az a 360 fokos modell?
16.30 – 18.00 V. téma: Médiajelenlét
Témaindító előadás és moderátor: Réz György (Majdnem Híres Rocksuli)
Tervezett kerekasztal résztvevők: Bihari Balázs (Presscode), Dankó Gábor (PlanetZ, Lángoló Gitárok), Hegyi György (NeoFM), Illés Csaba (Bravo, IM), László Gerzson (Music Channel, Digi TV), Marinka Csaba (Sziget), Sallai Zsuzsa (Music TV)
Főbb kérdések:
- Mennyiben meghatározó a hagyományos médiumok szerepe az online megoldások világában?
- Ki olvas újságot, ki néz TV-t, ki hallgat rádiót, mennyire érdekli őket az igényes zene?
- Hogyan aránylik egymáshoz a helyi és országos rádiók hallgatottsága, TV-k nézettsége?
- Mennyiben követik a kisebb médiumok az országos adók zenei repertoárját? Van esély helyi összefogásra?
- Hogyan lehet zenekarként elérni, hogy egy adott médium írjon rólam, játssza a dalomat?
- Milyen eseményekre építhető médiakampány, ennek milyen lehetséges elemei vannak, és kb. mennyibe kerülnek?
19.00 - 23.30 Koncertek
19.30 - 20.30 TükeZoo
20.45 - 22.00 Qualitons
22.15 - 23.30 Nemjuci
23.30 - Korai Banditos (DJ)
(A programterv és a meghívottak listája kapcsán a szervezők a változtatás jogát fenntartják.)
Regionális rendezvények a következő oldalon!