2012. április 5. | MyMusic
Babzsák Zoleee és a Kartell – rajongói véleményhalmaz
V.B.Sz. megélése
Én alapvetően a Kartellt marhára bírom, marhára régóta. Még Zsoké haverommal írtuk ki egy darab papírra a „Keleti oldal” szövegét, rengetegszer visszatekerve a magnókazettát, miközben patakokban folytak a könnyeink a röhögéstől, hogyan lehet előadni ennyi hülyeséget ilyen komolyan, meg hogy mi az a szlíndrímkazi (hangosan üvölt a láridáridári)? Meg aztán a többi remeklés, melyek azóta is a közbeszédünk markáns részei lettek, pl. az hogy „Nem érdekel más, csak a p..a, meg Argentína…”, illetve az ez előtt és ez után következő szövegrészek minden egyes bővítményét, mellékmondatát aranyba kellene vésni, kötelező olvasmánnyá tenni, alapvetően lexikonba vele. Szóval valahogy így kezdődött és azóta is maradtam tisztelettel. Engem nem érdekelt, hogy főzőműsor, meg celebritás. Zoliban ott van a rakendroll, de nagyon. AZ F.O.System óta nekem mindegy mi van róla az újságban, tudni való, hogy ő egy alázatos zenész. Na, most a fényezés után az jön, hogy mi volt a koncerten, babzsák zolee és a kartell (ez a dupla e, sztem nem jó, de mindegy már).
Zoli elkésett, mint Axl Rose és Bigdedilaca tanácstalanul téblábolt a 12 ember között, aki a helyszínen volt. De el kell ismerni, hogy az érkezés után azonnal színpadra és akkor játszás. Itt szúrnám közbe, hogy az Akváriumban nem szól jól a cucc. Nekem úgy tűnik, hogy mióta megvolt a kurzusváltás és itt nem a kötelező politikai fanyalgás van, hanem az, hogy elforgatták a színpadot és azóta. Vagy rossz a hangtechnika, vagy nemtom, de rossz, tompa, és nem érthető (ez lehet keverési hiba is, nem vagyok szakértő). Még egy apró kritika a helyet illetően: mi bánatnak kellett megemelni az árakat? Mindenki sírt, hogy a Gödörben drága a pia, erre a vice 600,- és rossz. Jelzem, botrányosan rossz borból van, pedig a Gödör híres volt a fejfájós boráról. Bizonyára az Akvárium is a 23. történelmi borvidékről, a „keceli kannás” védett termőterületéről szerzi be a folyóbort. Na, vissza a koncerthez.
A nép nem szaporodott meg, max + 20 ember érkezett, ezek fele babzsákokon heverve csápolt némán az elején. Na jó, volt a koncert felütésében valami csavar, vagyis egy jazzesített Kartellt várt mindenki, amit meg is kapott a közönség, de.. Szóval, kezdődött a Szesztilalommal, swinges-re áthangszerelve, Zoli és Laca egy-egy bárszéken ülve, adták elő művészetüket. Én mindig aszontam, hogy Zoliék elképesztően jó zenészeket raktak maguk mögé, ez most is átjött. Volt Route 66, amiben olyanra sikerült a gitárszóló, mint ahogy Michael J. Fox nyomta a Vissza a Jövőbe-n, Keleti oldal (régi emlékek, könnyezés), Vato Loco (hát ez a világhírű spanyol kiejtés…), aztán ha jól emléxem (pont a keceli kannást vakkóstoltam, mint Szabó bakter a levest) jött a Kiafasza és minden vissztért a régi kerékvágásba, babzsákok félre, swing a francba, legyen inkább rakkendroll. Voltak a régi prímák (rossz vér, stb) a feldolgozások, ráadásnak a Jump around, a zenekar pontos és tökös, közönség lelkes és rajongó. Szerintem Zoliék mindig megadják a választ arra, hogy Ki a Fasza Gyerek?
Ja, Kalmár László aszongya, h van egy hobbiformáció, Acoustics néven, ahol Billy Idol, Sex Pistols, Ramones stb… feldolgozásokat tolnak, pl. az Irish Cat-ben, for free.
Így!
Szólj hozzá!
Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.