3423 zenekar 12355 letölthető zene

Majdnem Híres Rocksuli

Zenekar profil
Műfaj:
POP
Stílus:
Könnyűzenei menedzserképzés
Város:
Budapest
Web:
Tagok:
Blogbejegyzés

2010. január 19. 14:43

Majdnem Híres Rocksuli 2010 Tematika / 1. félév

I. Január 27.
Bevezetés
Könnyűzene, mint a XX-XXI. századi kultúra része; a könnyűzene kulturális összefüggései; Üzlet és/vagy művészet
A könnyűzene gyökerei
A könnyűzene megszületése: annak társadalmi háttere és összefüggései; a földrajzi lokalizáció kérdése; a technikai fejlődés hatásai
II. Február 3.
1950-es évek poptörténet
Új műfajok megjelenése a II. világháború után; A faji kérdés az Egyesült Államokban; Zene és ritmus fogalom változása
1960-as évek poptörténet 1.
Az Egyesült Államokon kívül: a popzene újragondolása, majd visszaáramlása az USA-ba; Kommunikációs csatornák hatásának felerősödése
III. Február 10.
1960-as évek poptörténet 2.
Az ellenkultúrától a forradalom kísérletéig; Popart
1970-es évek poptörténet
Rock és a pop formanyelvének megújítása; Zeneipar szerkezetének átalakulása; Társadalmi változások kifejezési formái
IV. Február 17.
1980-as évek poptörténete 1.
Vizuális kommunikációs csatornák megnyílása; Technikai fejlődés: videótól a műholdas antennákig, a zenelejátszó gépek boomja; Globalizáció térnyerése a kommunikációban; Kulturális és politikai nyitás a Nyugati és a Keleti Blokk között; Világzene térhódítása
1980-as évek poptörténete 2.
Az új kommunikációs csatornák eddig nem tapasztalt nyilvánosságot biztosítanak az undergroundnak, ezzel párhuzamosan új formákat és lehetőségeket biztosít a mainstream számára.
A független kiadók megerősödése
V. Február 24.
1990-es évek poptörténete
Világméretű piac kialakulása, a szubkultúrák fragmentálása; a popsztár átalakulása; Az információs forradalom: internet és a kommunikációs társadalom
’00-es évek poptörténete
Zeneletöltés és a szerzői jogdíjak kérdése; A zeneipar válsága és a közvetítő kommunikációs rendszerek változása: a zene - fogyasztó út lerövidülése Közösségi zenehasználat; Retróhullámok; A popprodukció komplexitása – zenei utalások, vizuális megjelenés és hírgyártás, PR
VI. Március 3.
Magyar könnyűzenei élet 1.
Sanzonoktól a táncdalokig és a magyar beat;
Népdal és a popdal közötti analógiák és eltérések; Magyar könnyűzene speciális helyzete: politikai, történelmi, társadalmi determináltsága. A könnyűzene és a társművészetek kapcsolata
Magyar könnyűzenei élet 2.
Az ellenkultúra és az engedélyezett popzene a Kádár-korban; Rendszerváltás hatásai a magyar könnyűzenére: a múlt reflexeinek továbbélése és a zenei pluralitás megszületése; a külföldi multinacionális kiadók megjelenése
VII. Március 10.
A zeneipar születése
Kottaárusítástól a hanghordozón terjesztett zenei művekig; A technikai fejlődés a fonográftól az mp3-ig; Kiadók felépítése és alapfeladatai: stúdió, gyártás, disztribució, marketing, jogvédelem
Zeneipar szereplői, fejlődése, kiadók
Multinacionális és független kiadók kapcsolata és ezek változása, Új piaci területek megnyílása, Válaszok az új piaci kihívásokra, szerzői jog szemléletének változása és kérdései; Speciáis magyar viszonyok
VII. Március 17.
Menedzsment elmélet alapfokon
A menedzsment és a szervezet fogalma, funkciónak ismertetése; Menedzseri szerepek, A különböző menedzsment iskolák (klasszikus, magatartástudományi / emberi viselkedési viszonyok és modern) különbségei és összefüggései
Dj-kultúra, elektronika
Rádió és a dj-k; Dj, mint szelektor, és ennek szerepe; Zeneszámoktól az ütemek egymáshoz illesztéséig; Az új minőség létrehozása
IX. Március 24.
Hangszer: a gitár
Hangszer lehetőségei és típusai - ennek hatása a zenei formákra; Ugyanaz a dallam és gitártéma lejátszása különböző stílusokban
Dob és basszus
Ritmuseszközök és a dallam kapcsolata; Popzene és ritmus, rockzene és ritmus
X. Március 31.
360 fokos modell I.
Az új zeneterjesztési és közösségi formák, lehetőségek kihasználásával a lemezkiadó cégek közvetítői funkciójának mellőzése
360 fokos modell II.
Zenei kultúra jogi háttere, ezek képviselete a modellben; Magyar szerzői jogi képviseletek, és kapcsolódása a modellhez
XI. április 7.
360 fokos modell III.
Árucikkek, klasszikus hanghordozók gyártásának megszervezése, terjesztése és értékesítése
360 fokos elmélet modellezése
Teljes zenekari produkció 360 fokos modell szerint működő menedzsmentjének elemzése
XII. április 14.
Producer és publishing
A zeneszám, mint termék; A zenei produktumtól a közönségig; A megjelenések nyomon követése
PR, sajtó, kommunikációs csatornák
Zenei produktum eljuttatása a fogyasztóhoz az információs társadalomban, ennek csatornái és eszközei
XIII. április 21.
Szakmai szervezetek, pályázatok, támogatások I.
A magyar piac sajátosságainak a hatása könnyűzenei életre: civil szerveződések
Szakmai szervezetek, pályázatok, támogatások II.
A magyar piac sajátosságainak a hatása könnyűzenei életre: állami szerepvállalás
XIV. április 28.
Vizuál, imázsépítés
Zenei produktum eljuttatásának a minősége; A fogyasztóhoz eljutatott üzenet és a produkció egysége
Koncerthelyek, befogadóhelyek
Popkultúra színterei, ezek regionális elrendeződése és speciális sajátosságai. Eszközigények és logisztikai kérdések a fellépők szemszögéből
XV. május 5.
Fesztiválok
Popkultúra színterei: speciális lehetőségek a rajongói bázis szélesítésére; bemutatkozási lehetőség
XVI. május 12.
Vizsga

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

Blogbejegyzések
  • 2010. január 19.
    Majdnem Híres Rocksuli 2010 Tematika / 1. félév
magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky