3427 zenekar 12457 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Lemezkritika

2018. november 15.

A változás jó, értem?! - The Amity Affliction

Copyright:

The Amity Affliction – Misery (2018) | A trióra fogyatkozott ausztrál metalcore csapat hatodik albuma egy olyan kísérletezés eredménye, amire ugyan számítani lehetett az elmúlt pár év alapján, mégis a végeredmény teljesen más, mint amit vártunk. Igen, elismerem, egészen érdekes a helyzet, viszont végighallgatva a Misery-t kijelenthető, hogy egyáltalán nem rossz. Sőt...

Meggyőződésem, hogy ha nem változtattak volna a srácok egy kicsit (inkább nagyon) a zenén, akkor fele ennyire szórakoztató vagy maradandó albumot sem sikerült volna kihozniuk, emellett unalmassá is váltak volna, hiszen az előző pár lemez csak lassan, lépésről lépésre mert lágyítani, de a váz megmaradt. Ez persze nem baj, hiszen a This Could Be Heartbreak nekem egy egészen kellemes élmény volt két éve, és azóta is dudorászok róla pár tételt (konkrétan a lemez első felét) , viszont a mostani korong egy teljesen más dimenzió. Alapból az elektronika dominál, és mielőtt azonnal kiikszelnétek az oldalt, mondván, hogy „ezek is eladták a lelküket a diszkósátánnak”, szerintem hallgassatok bele a címadóba, vagy nézzétek meg a klipeket, amiket az album felvezetéséhez készítettek a srácok (eléggé király kisfilmek), és rájöttök, hogy ezzel egyáltalán nincs baj. Igaz, metalcore helyett egy modern metal, sőt, néhol ’csak’ modern rock lemezt kaptunk, azt viszont stílusosan, őszintén, szerethetően, és igen, néha egy kicsit bugyután.

Az egyik legnagyobb újítás talán az lehet, amit az Issues is meglépett pár évvel ezelőtt a Headspace-en, amikor Michael a röfögés helyett elkezdett énekelni. Na, itt is valami hasonlóról van szó, ugyanis Joel sok helyen minden ordibálást sutba vágva elkezd dalolni, és ez egyáltalán nem áll rosszul a hangzásnak. Sőt, a két énekes felállás nekem sokszor még jobban tetszett, mintha jött volna egy-egy keménykedés. Jó, persze, azért nem kell megijedni, ilyenekből is akad bőven, hiszen azért kár lenne teljesen kukázni a hörgéseket, és a fő dallamfelelős még mindig Ahren, de nekem üde színfolt volt ez a változtatás. A másik, hogy az elektronikát nem csak színezésként, hanem masszív elemként használja a banda, amit szintén csak üdvözíteni tudok, hiszen baromi jó dolgokat hoznak ki belőle. A címadó szinte teljesen elektronikus alapokon nyugszik, a Feels Like I’m Dying szintén erősen gépközpontú, vagy a záró The Gifthouse-t is említhetnénk. Ettől a hangzástól egy egészen egységes megszólalást kap a Misery, ami talán koncepciót is rejthet maga mögött, de egy biztató kikacsintást a jövőt illetően mindenképpen. Én szeretem ezt az utat, tessék folytatni! Ráadásul a klasszikusabb tételek, mint a Holier Tha Heaven vagy a Drag The Lake is sokkal magasztosabb, hovatovább epikusabb hatást keltenek.

Viszont a szövegekre mindenképpen nagyobb hangsúlyt és odafigyelést kéne fektetni, mert ez az állandó halállal való perlekedés egy kicsit kezd már unalmas lenni. Ráadásul, amikor egy dalnak az a refrénje, hogy „Feels like I’m dying”, majd pár dal múlva „We’re all gonna die here”, majd a címadóban a női hang „I just wanna die” és a többi… Értem én, sztori, kapcsolódási pontok, satöbbi, satöbbi, de nézzük már meg a Twenty One Pilots-ot, hogyan kell sztorit mesélni egy lemezen. Nem úgy, hogy ismételgetjük a fő sztorielemet, ez száz százalékban biztos. Ettől függetlenül nem volt nagy bajom az ausztrálok korongjával, szerintem egy igazán jó irányba haladnak, és ha nem is életük mesterművét szállították, mindenképpen egy kiemelkedő anyagot. Megvannak a klasszikus pillanatok, nem kell attól félni, hogy ne tudnánk ugrálni vagy pogózni rá, de sokkal finomabban, stílusosabban tálalták az egészet. A hangzás tökoké, a dallamok megvannak, egyedül a szövegekkel lehetne még mit kezdeni, mert az komolyan beleköp az összképről főzött levesbe. Talán majd legközelebb.

A MyMusic értékelése: 7/10

Tracklist:
01 – Ivy (Doomsday)
02 – Feels Like I’m Dying
03 – Holier Than Heaven
04 – Burn Alive
05 – Misery
06 – Kick Rocks
07 – Black Cloud
08 – D.I.E.
09 – Drag The Lake
10 – Beltsville Blues
11 – Set Me Free
12 – The Gifthouse

Jam

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2021. február 25.

Használj ki! | PVRIS

PVRIS – Use Me (2020) | Az áll a Wikipédia ide vonatkozó cikkében, hogy a PVRIS egy amerikai rock együttes. Nos, ezt már a második album után is erősen megkérdőjeleztem volna, most viszont egyértelműen cáfolnám! A PVRIS olyan vegytiszta popegyüttes, hogy már abban is kételkednék, hogy Lynn Gunn tudja-e még egyáltalán, hogy hogyan kell fogni egy gitárt… Tovább

2021. február 14.

Machine Gun Kelly poppunk babérjai

Machine Gun Kelly – Tickets To My Downfall (2020) | Amikor először szembejött ez a szőke srác a Sleeping With Sirens – Alone című klipjében, egyáltalán nem értettem, hogy mégis mire ez a nagy hype körülötte. Sőt, a rapes albumait nem is komálom a mai napig sem, úgyhogy amikor jött a bejelentés, hogy stílusváltás következik, nagyon kíváncsi lettem. Egy hajdani rapstar fogja megreformálni a 2020-as poppunk színteret? Ugyan már... Tovább

2021. február 11.

Ez miért működik bárkinél is? | Neck Deep

Neck Deep – All Distortions Are Intentional (2020)|Negyedik lemezéhez érkezett a walesi poppunk brigád, én pedig hiába csinálok akármit, egyszerűen nem értem, hogy miért népszerű a Neck Deep. Közel 40 perc alatt összesen 5 percnyi érdekességet nem tudnék összeszedni a hallottakból, és még az is csak maximum középszerű lenne. Tovább

2020. október 5.

Ennyit várni a szenvedésre? - Sylosis – Cycle Of Suffering

Sylosis – Cycle Of Suffering (2020) | Nagyon sokáig tologattam magam előtt a Sylosis ötödik lemezét, hiszen mindenképpen akartam róla írni, mert csoda, hogy elkészült, de mégis olyan hosszú és olyan tömör hallgatnivaló, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Összességében nem csalódás a Cycle Of Suffering, de sajnos kultstátuszba sem fogom emelni soha. Tovább

2020. szeptember 30.

The Used – Heartwork (2020)

The Used – Heartwork (2020) | Őszintén, valamikor 2012-ben, a Vulnerable környékén veszítettem el a bandát, s noha azóta is átfutottam a lemezeiken, nagyon nem tudtak elkapni. A mostanira sem mondanám, hogy visszatérés a gyökerekhez és újra tizennégynek éreztem magam, miközben azt üvöltöm, hogy „ájkémálájv”, de pár fokkal azért közelebb kerültünk az élvezhetőséghez. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky