3430 zenekar 12456 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Hazai

2011. március 3. | -gabriella-

A Fonogram című tévéadásról kritikusan

Copyright:

Március 2-án tartották meg a Fonogram díjátadót, melynek az m1-es közvetítésének élvezeti faktora konvergált a nulla felé, hacsak nem jóval alatta volt. Vajon miért mondjuk ezt? Vajon miért van az, hogy lenne egy potenciális show műsor, és mi mégis nézőként úgy érezzük, hogy újra a ’80-as években vagyunk? Kinek a hibája? Lehet a miénk, hogy megnéztük, de biztosak lehetünk benne, hogy a jelenlévők még jobban unhatták magukat.

  • megosztás
  • kapcsolódó linkek

Azt előre szögezzük le, távol álljon tőlem, hogy okoskodjak, de a helyzet az, hogy immáron 3. éve nézem a Fonogram díjátadót, és ilyen mélyen még sosem volt, mint március 2-án. Azt mindenki tudja, hogy maga az esemény egy vicc, hiszen olyan meglepetések fordulnak elő, mint a tavalyi gálán Fábry Sándor esete SP-vel. Akkor azt hittük, hogy ennél nem lehet lejjebb és kiderült, hogy de. Ugyanis, az idei ceremónia olyan unalmasra sikerült, hogy arra szavak nincsenek. Innen szeretnék gratulálni a szerkesztő gárdának, akik a show műsor minden elemének elhagyásával silányabb 2 órát hozott létre, mintha a Duna TV akváriumos halas adását kellett volna nézni.

Pedig lenne ebben potenciál, de úgy tűnik, hogy még mindig a 60 pluszos nézőkre gondolnak, hiszen úgy tűnt a zenekari felkérések során egyedül az Ocho Macho hozhatott egy kisebb szívritmus zavart, de az ő jó fejségük is, leginkább csak erőlködésnek tűnt a sok modoros szarság között. Nem tudom, hogy Ladányi Andrea produkcióját például polgárpukkasztásnak, vagy modern performansznak szánták-e, de aki ezt leokézta, szerintem nem tudta mit csinál. Sajnálatos, hogy ez élő adásban lement, többen ültünk döbbent csöndben a produkció alatt. Mindegy ezen még túl is tesszük magunkat. Igazából lassan azt is megszokjuk, hogy nincs egy olyan adásrendező sem, aki zökkenőmentesen le tud vezetni egy 2 órás élő műsort, hiszen nem egyszer fordult elő, hogy valakit hamarabb lekevertek, majd utána poénokkal próbálták meg elütni a dolgot, elárulom sikertelenül.

Már az sem zavar, hogy olyan csapatok, zenekarok nyernek évről évre olyan kategóriában, hogy lefordulok a székről – idén Bereczki nem nyert, fura is – de ez még nem mentség arra, hogy egy pillanatra nem próbálják meg a nézőt szórakoztatni. Sőt, az egész kicsit olyan, mintha már mindenki arra gondolna: „zavarjuk le gyorsan ezt a szart, aztán menjünk, piáljunk, az úgyis ingyen van”. Tudjuk, hogy a zenész szakma belterjes, és ez egy szakmai díj, de ettől függetlenül, a hallgatók nélkül sehol nem lenne senki, pláne nem a Class FM, aki olyan szépen kiáll a magyar zenéért. Viszont azt nem ártana megfontolni, hogyha ebbe pénzt ölnek, elhívnak egy csomó embert, profi technikát biztosítanak, akkor összehozzak egy olyan line up-ot, amit esetleg megnéz a 18-49 év közötti korosztály is és mégis széles közeget érdekelne. Ehhez pedig nem feltétlenül kell erőltetni az X-Faktor sztárjait, nem kell János vitéznek öltözött Varga Viktort mutogatni, vagyis lehet, csak akkor ne csak ez maradjon meg bennünk. Csak ugye ehhez egy kis kutatás kéne és nem csak a látszat fenntartása, hogy őket érdekli a mi véleményünk.

A közönség teljes hiánya nélkül egyébként is, hogyan szeretnének egyáltalán bármit is csinálni? Jól látszott, hogy ott, ahova elfért volna jó pár ember - akiket mondjuk egy-egy produkció még akár érdekelhetett is volna – csak 1 darab fotós állt. Ez már magában elég szomorú hatást kelt. Aztán a kamera végigpásztázza a közönséget, a zenészeket, akik szintén ugyan úgy unják a dolgot, mint mi. Ezek után mire számítanak? Mit szeretnének ebből kihozni? Mi a céljuk ezzel? Rengeteg pénz elköltése egy kritikán aluli dologra? Akkor ez összejött, gratulálunk! Senkit nem zavar, hogy még egy jó kritika nem született a Fonogramról?


Úgy tűnik nem. Csak így meg mi állunk fel rossz szájízzel a TV elől. Az meg úgy látszik nem érdekes.

-gabriella-

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2020. március 29.

Palackposta kihívás - új dalok írására buzdítja az otthon maradt zenészeket a Konyha

Szepesi Mátyás énekes-frontember felhívást tett ki a Konyha közösségi felületeire, amelyben arra kéri dalszerző kollégáit: ha már nincsenek koncertjeik, a felszabaduló időben írjanak új dalokat, amelyek kapaszkodót és néhány jó percet adnak közönségüknek. Tovább

2020. március 29.

Kárfelmérés: a válaszadók 95,8%-ánál volt programlemondás

Közel kilencszáz, a könnyűzenében valamilyen módon érintett kolléga töltötte ki az elmúlt tíz napban a Könnyűzenei Szolgáltató Iroda (KÖSZI) olasz mintára készült elektronikus kérdőívét, ami elsősorban a szférában már látható károkat igyekezett felmérni. Március 11-e után a válaszadók 95,8%-ának kellett előre leszervezett programokat lemondania, illetve ezek többségét (82,4%) megpróbálni egy későbbi időpontra áttenni. Tovább

2020. március 29.

Elindul a #mertkelladal kampány

A könnyűzenei szakma összefogására és a magyar könnyűzenét szeretők segítségére és támogatására számít a #mertkelladal kampány. Tudatos zenefogyasztással, több magyar dal hallgatásával és lejátszásával plusz költségek nélkül lehet támogatni és segíteni a magyar könnyűzenét ebben a nehéz helyzetben. Tovább

2020. március 29.

Kék és Narancssárga Produkció: Az új közösségben megújultam, de a hangzás - amit egy ország megszeretett - marad!

Tóth Zoltán, kivételes tehetségű zenész, zeneszerző, gitáros, énekes, hangmérnök, a Republic egykori alapító tagja új együttessel és vadonatúj saját dalokkal jelentkezik. Tovább

2020. március 28.

Koronavírus: rászoruló szerzőknek és előadóművészeknek segít az EJI és az Artisjus

Rendkívüli szociális támogatási keret létrehozásáról döntött az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) és az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület. Az összehangolt intézkedéssel azoknak az előadóművészeknek és könnyűzenei szerzőknek nyújtanak segítséget, akik a koronavírus miatt elmaradó előadásaik és más munkáik következtében vesztik el jövedelmüket.
  Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky